‘ Siropen zijn gemaakt
voor elke drankcategorie’
Niemand praat de volgende dag over die geweldige sinas die hij op een terras heeft gedronken. Juist het aanbieden van diversiteit, en smaakvolle en spraakmakende creaties zorgen ervoor dat gasten worden verrast’, liet Richard Zijlstra op 9 maart zien aan de deelnemers van de Misset Horeca Terras Bootcamp in Breda. Hij deed dat aan de hand van vier verschillende smaken van het Franse siropenmerk Mathieu Teisseire, hoofdsponsor van de Misset Horeca Terras Top 100 van dit jaar. Zijlstra gebruikte de smaken caramel, cucumber, passion fruit en coconut.
UPSELLING IN OPTIMA FORMA
In een handomdraai toverde Zijlstra, naast de gebruikelijke Caramel latte, een Caramel Warmth met zwarte thee, een Caramel Mocktail met appelsap en bruiswater, een Caramel Milkshake en een Caramel Old fashioned met whiskey tevoorschijn. En wat te denken van een Passion Fruit Rum Punch, Hot Shot of Tropical Shandy? Of een Cucumber home made lemonade. ‘Kostprijs vijftig eurocent, voor drie euro op de kaart, upselling in optima forma, superinteressant. Ik zeg altijd: ‘Gebruik die fles veel breder en ga ook kijken naar andere creaties voor alle momenten van de dag: ontbijt, lunch, tussendoortje, een borrel of diner.’ Siropen zijn gemaakt voor elke drankcategorie: koffie, latte, icetea, icecoffee, thee, milkshake, lemonade, bier, wijn, cocktails en mocktails.’
Smaakvoller met langere intensiteit
Zijlstra is sinds vorig jaar brand ambassador van het driehonderd jaar oude merk Mathieu Teisseire. ‘Ik ben fan van pure kwaliteitsproducten. Ondernemers kunnen Buiten eten en drinken in de Nederlandse horeca, gasten houden ervan. Wie hier slim en creatief op inspeelt met een brede range aan drankcategorieën op elk moment van de dag, scoort omzet, tevreden gasten, hogere marges en positieve recensies. de kwaliteit blind proeven en herkennen.’ Dat is onder meer te danken aan het gebruik van twee soorten natuurlijke suiker in het productieproces, dat voor een voor een langere smaakintensiteit zorgt. ‘Deze siropen zijn niet gemaakt om een product zoeter te maken, maar smaakvoller met een langere intensiteit, geen korte piek.’ Ook het hoge percentage fruit in de fruitsmaken is volgens Zijlstra ongeëvenaard. ‘In de passion fruit zit 38 procent passievrucht.’ Door de suikercombinatie vindt er ook geen versuikering plaats en is het rendement dus hoger.
Verwennen
Rendement. Het toverwoord is gevallen. Zijlstra: ‘Wij doen veel meer dan zeggen dat we het mooiste merk van de wereld zijn. Wij verwennen ondernemers zoals zij hun gasten willen verwennen. Met workshops en menusuggesties, simpele creaties met meer marge, waar ze nu niet aan denken.’ Zo verzorgt Zijlstra in de aanloop naar de finale van de Misset Horeca Terras Top 100 mini-bootcamps bij de provinciale winnaars van vorig jaar voor zaken die meedoen aan de Terras Top 100. Hij geeft een aantal tips aan alle deelnemers: ‘Wie hoge ogen wil gooien, moet zorgen voor een schoon en opgeruimd terras. Vertel gasten over de extra’s op de kaart.
Serveer netjes en snel met een lach en zorg dat je er netjes uitziet. Geef de gast net dat kleine beetje meer aandacht. En groet, glimlach en maak oogcontact bij het afscheid. Dat laatste moment blijft het langst hangen.’
bron: Misset Horeca
Neem voor meer info contact met ons op.