Horeca 2020: Creëer identiteit.
In dit artikel laat Richard Zijlstra (vice voorzitter van de Nederlandse Bartenders Club) zien wat het gebruik van siropen kan opleveren. Richard Zijlstra is de brandambassador voor Nederland van Mathieu Teisseire. Hij ontwikkelt nieuwe recepturen, geeft smaak-inspiratie sessies en cocktail- mocktail workshops.
De grootste uitdaging deze zomer is het verhogen van de gemiddelde besteding per gast. Alles draait om authenticiteit, meerwaarde bieden (kennis, assortiment), marge en klantbeleving.
Door unieke, eigen gemaakte, producten creëer je een eigen identiteit en fans. Zo komen mensen graag terug naar jouw zaak.
De siropen van Mathieu Teisseire bieden de perfecte basis. Elke fles siroop staat voor eindeloos veel creaties in diverse drankencategorieën. Van homemade lemonades, cocktails, mocktails tot heerlijke koffie en thee-variaties. Deze smaakvariaties staan garant voor grote marges tot wel 95%.
Het maken van een homemade special wordt een stuk makkelijker door het gebruik van het unieke doseerpompje. Hierdoor wordt altijd dezelfde hoeveelheid siroop gedoseerd wat zorgt voor een constante kostprijs én kwaliteit. Je bent bij de bereiding van een drankje dus niet afhankelijk van een dure bartender of barista.
De Siropen van Mathieu Teisseire zijn gemaakt van pure ingrediënten en hebben een unieke receptuur met 2 soorten natuurlijke suikers waardoor er geen versuikering plaatsvindt.
Maximaal rendement.
Bied jouw gasten eens wat anders dan de standaard ice-tea of cola. Ze zullen het verschil direct proeven en het is ook nog eens gezonder dan een ‘gewone’ ice-tea of lemonade.
Daarnaast levert het ook nog eens ruim 50% meer rendement op:
Hieronder rekenvoorbeeld en vergelijking:
Pre-batchen
Het creëren van zo’n home-made special kan je ook efficiënt aanpakken; zorg dat je aan het begin van de dag de hoeveelheid maakt waarmee je de dag mee rondkomt; ‘pre-batchen’. In het geval van een home-made ice-tea; vul barrels met thee, voeg de siroop toe, roer door en zet het koud.
Maak van deze special een eye-catcher die de aandacht van de gasten trekt. Presenteer de barrels op de bar voeg vrolijke en smaakvolle garnering toe. Zo creëer je ook nog eens aandacht op social media.
Op deze manier bouw je aan je eigen identiteit, creëer je meer waarde, meer omzet en meer marge. Dit is volgens ons ‘Horeca anno nu’.