Horeca 2020: Creëer identiteit

20 mei 2020

Horeca 2020: Creëer identiteit.

In dit artikel laat Richard Zijlstra (vice voorzitter van de Nederlandse Bartenders Club) zien wat het gebruik van siropen kan opleveren. Richard Zijlstra is de brandambassador voor Nederland van Mathieu Teisseire. Hij ontwikkelt nieuwe recepturen, geeft smaak-inspiratie sessies en cocktail- mocktail workshops.

De grootste uitdaging deze zomer is het verhogen van de gemiddelde besteding per gast. Alles draait om authenticiteit, meerwaarde bieden (kennis, assortiment), marge en klantbeleving.

Door unieke, eigen gemaakte, producten creëer je een eigen identiteit en fans. Zo komen mensen graag terug naar jouw zaak.

De siropen van Mathieu Teisseire bieden de perfecte basis. Elke fles siroop staat voor eindeloos veel creaties in diverse drankencategorieën. Van homemade lemonades, cocktails, mocktails tot heerlijke koffie en thee-variaties. Deze smaakvariaties staan garant voor grote marges tot wel 95%.

Het maken van een homemade special wordt een stuk makkelijker door het gebruik van het unieke doseerpompje. Hierdoor wordt altijd dezelfde hoeveelheid siroop gedoseerd wat zorgt voor een constante kostprijs én kwaliteit. Je bent bij de bereiding van een drankje dus niet afhankelijk van een dure bartender of barista.  

De Siropen van Mathieu Teisseire zijn gemaakt van pure ingrediënten en hebben een unieke receptuur met 2 soorten natuurlijke suikers waardoor er geen versuikering plaatsvindt.

Maximaal rendement.

Bied jouw gasten eens wat anders dan de standaard ice-tea of cola. Ze zullen het verschil direct proeven en het is ook nog eens gezonder dan een ‘gewone’ ice-tea of lemonade.

Daarnaast levert het ook nog eens ruim 50% meer rendement op:

Hieronder rekenvoorbeeld en vergelijking:

Pre-batchen
Het creëren van zo’n home-made special kan je ook efficiënt aanpakken; zorg dat je aan het begin van de dag de hoeveelheid maakt waarmee je de dag mee rondkomt; ‘pre-batchen’. In het geval van een home-made ice-tea; vul barrels met thee, voeg de siroop toe, roer door en zet het koud.

Maak van deze special een eye-catcher die de aandacht van de gasten trekt. Presenteer de barrels op de bar voeg vrolijke en smaakvolle garnering toe. Zo creëer je ook nog eens aandacht op social media.

Op deze manier bouw je aan je eigen identiteit, creëer je meer waarde, meer omzet en meer marge. Dit is volgens ons ‘Horeca anno nu’.

Switch to
dark mode

Vergelijkbaar

Hazelnoot siroop, een échte aromatische smaakmaker

Binnen het gehele assortiment van smaak siropen blijven kaneel, vanille en hazelnoot populaire gourmets. Waarvan Hazelnoot nog steeds een grote favoriet is. Wat weten we van de hazelnoot en waar combineert dit nootje goed mee? RIJK EN VOEDZAAM De wetenschappelijke naam voor de hazelnoot is Corylus avellana. Deze is te...

Lees verder
Inspiratie voor koffierecepturen met herfstsmaken

Proef het najaar met Mathieu Teisseire De herfst is in aantocht. Dat vraagt ook om een aanpassing van de kaart met warme dranken. Verras jouw gasten dit najaar en serveer specials die passen bij dit seizoen én inhaken op serveertrends. Door de elementen geur, smaak en presentatie op elkaar af...

Lees verder
Eén smaak siroop voor eindeloze verrassende thee- en koffiesensaties

Meer marge met een creatieve en onderscheidende koffiekaart Met zowel warme als koude thee en koffie zijn talloze variaties mogelijk. Door het toevoegen van specerijen, siropen, kruiden, bloemen of vruchten verras je gasten in een handomdraai met bijzondere thee- en koffiesensaties. Een verwennerij voor de smaakpapillen en een lust voor...

Lees verder

Eindeloze mogelijkheden

Wil je meer informatie over de mogelijkheden die Mathieu Teisseire jou kan bieden? Of heb je een andere wens of vraag? Vul dan in het contactformulier de gegevens van jouw horecaonderneming in! Wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met je op.

Klik of sleep bestanden naar dit gebied om te uploaden.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram